صبح پنج شنبه 12/10/92 ساعت 10 صبح، همزمان با سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام رضا (ع)، پیکر دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور انبوه مردم ولایتمدار و مسئولین محترم کشوری و لشکری از مقابل بخشداری ماهیدشت تا پارک اندیشه تشییع و خاکسپاری شد.

 


این شهدای گرامی با محدوده سنی 26 و 21 سال مربوط به عملیات های "خیبر" و "ولفجر هشت" هستند که در مناطق عملیاتی "فاو" و "جزیره مجنون"  تفحص شده اند.

پیکر مطهر این شهیدان به درخواست مردم و مسئولین در پارک اندیشه که در ورودی شهر ماهیدشت قرار دارد خاکسپاری شدند و مزار آنها زیارتگاه راهروان ولایت و عاشقان شهدا و اهل بیت علیهما السلام خواهد بود.

جناب سرهنگ منصور فتاحی فرماندهی محترم سپاه ناحیه عشایری کرمانشاه در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گفتند که شهدا میراث ارزشمندی هستند و بر ما واجب است پاسدار حرمت خون آنان باشیم. ایشان همچنین از مسئولین و مردم شهیدپرور ماهیدشت و عزیزیانی که از کرمانشاه و جاهای دیگر به این مراسم آمده بودند بخاطر حضور پرشور آنها تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه آقای جهانگرد بخشدار محترم ماهیدشت طی سخنانی، تجدید میثاق با آرمان های والای شهدا را از ضروریات برشمردند. ایشان در ادامه افزودند، امروز آرامش و امنیت جامعه اسلامی ما مرهون رشادت دلاورمردانی است که با خون خود نهال انقلاب اسلامی را آبیاری و آن را به درختی تنومند تبدیل کرده اند.

مداح این مراسم برادر سلیمانی با صدای دل نشین و نوای حسینی خود جمع حاضر را در غم و ماتم عزای حسینی و شهادت امام رضا (ع) و شهدای گمنام شریک نمودند. همچنین گروه موزیک سپاه حضرت نبی اکرم (ص) به سرپرستی برادر پاسدار "نیک گفتار" مراسم خاص احترام به شهدا و موزیک های "کجایید ای شهیدان خدایی" را اجرا نمودند.

شایان ذکر است در طول مسیر تشییع، گروه محلی "آقا میرو" متشکل از بسیجیان پایگاه شهید صید محمدی حوزه راه کربلا با نوای محلی به این مراسم معنویت خاصی بخشیدند.

تبیین فضای معنوی محل خاکسپاری پیکر شهدای گمنام در پارک اندیشه و نصب پلاکارد و مسائل فرهنگی در تاریخ 11/10/92 یک روز قبل از مراسم در زیر باران شدید رحمت الهی توسط بسیجیان گمنام  حوزه راه کربلا و برادر بسیجی نصرت اله کمری مسئول فرهنگی حوزه صورت گرفت که خود این امر زینت خاصی به مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا بخشیده بود. همچنین ایستگاه صلواتی توسط بسیجیان پایگاه امام جعفر صادق(ع) در کنار مراسم برپا بود که با شیرکاکائو داغ و خرما از این مردم ولایتمدار پذیرایی نمودند.