ساعت فلش مذهبی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری : بسیج ، یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه ی میدان ها انکار بسیج و بی احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.


منو اصل
مطالب پشن
آرشو مطالب
صفحات اختصاص
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدد امروز :24
بازدد دروز :9
کل بازدد :128916
تعداد کل اد داشت ها : 277
آخرن بازدد : 103/2/16    ساعت : 5:55 ص
درباره وبلاگ
ابر برچسب ها
امکانات دگر

در طول ایام تردد زائرین کربلا معلی از شهر ماهیدشت، مردم شهر ماهیدشت با گرمی و صمیمیت از این عزیزان استقبال نمودند. در این زمینه می توان به رفتار خوب یکی از بسیجیان که در سوپرمارکت خود با برپایی ایستگاه آبجوش صلواتی در درب مغازه به زائرین خدمت رسانی می نمود. و این را کوچکترین خدمت خود به این عزیزان می دانست.



      

نقل خاطره ای از معاون شهرداری ماهیدشت  :

یکی از کارگران شهرداری در کنار خودروی زائری ایستاده بود و وقتی از وی سوال کردم که چرا اینجا ایستاده ای و مشغول فعالیت دیگری نمی شوی ایشان اعلام کرده بود منتظرم زائرینی که در داخل خودرو مشغول خوردن میوه هستند بعد از خوردن میوه پوست میوه را از آنها بگیرم و به محل جمع آوری زباله انتقال دهم این رفتار نشانگر آن است که ثواب خدمت به زائرین برای تک تک ما ایرانی ها تا چه حد حائز اهمیت است.


      

جهت اسکان زائران کربلا تمام مسئولین شهر ماهیدشت بصورت شبانه روزی حضور داشته که در این بین فعالیت های بخشدار ماهیدشت جناب آقای شرفی و رئیس آموزش و پرورش سرکار خانم خدادادیان و شهرداری قابل توجه بوده است . مدرسه فاطمیه و اداره آموزش و پرورش و چادرهای موقت هلال احمر در درب بخشداری و بوستان شهدای گمنام پذیرای زائران کربلاهستند .

 


      

با توجه به موقعیت بخش ماهیدشت و مسیر بازگشت زائران کربلا که باید از این بخش عبور کنند، ایستگاه های صلواتی پذیرایی از زائران در ماهیدشت برپا  گردیده  و همچنین تمهیدات لازم برای استقبال از زائران امام حسین(ع) و اسکان آنها در چادر های تدارک دیده شده در پارک شهدای گمنام ماهیدشت اندیشیده شده است. 


      

با توجه به نزدیک شدن به ایام  اربعین حسینی عاشقان آن حضرت از سراسر ایران  در حال حرکت به سوی کربلای معلی می باشند  شهر ماهیدشت نیز با توجه به اینکه در مسیر کربلا قرار دارد مردم ماهیدشت  پذیرای  کاروان های زائرین  آن حضرت هستند.



      

روز چهارشنبه به مناسبت هفته بسیج جلسه تربیت و تعالی بسیجیان در مسجد صاحب الزمان (عج) ماهیدشت برگزار گردید. در این مراسم که آحاد بسیجیان بخش ماهیدشت حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین "حاج آقا رجبی" رابط حوزه نمایندگی ناحیه بسیج عشایری کرمانشاه در حوزه مقاومت ماهیدشت ضمن سخنانی به اتحاد هرچه بیشتر بسیجیان و دفاع از آرمان های امام (ره) و شهدا پرداختند. ایشان در سخنان خود اقدامات خصمانه دشمنان اسلام را به عنوان نیرنگی جهت کم رنگ نمودن اتحاد امت اسلامی و حمله به فرهنگ ایثار و شهادت قلمداد نمودند و از بسیجیان خواستند تا با بصیرت و درایت خویش این شبیخون را خنثی نمایند.


rwoq_img_0161.jpg

89a0_img_0163.jpg

 


      

امروز همزمان با هفته بسیج مراسم حماسی تجمع  بسیجیان به همین مناسبت در مسجد صاحب الزمان(عج)با میزبانی حوزه مقاومت بسیج راه کربلا بخش ماهیدشت برگزار گردید. در این مراسم  بسیجیان بخش ماهیدشت اعم از زن و مرد و پیر و جوان شرکت پرشوری داشتند. علاوه بر این مسئولین ادارات بخش و فرماندهی محترم ناحیه عشایری کرمانشاه نیز در این جمع پرشور حضور یافتند. حاج آقا رجبی به عنوان سخنران جلسه با بیانات رسا و گهربار خود این هفته مقدس را به بسیجیان محترم تبریک عرض نمودند. همچنین در ادامه سخنان خود به ادامه راه ولایت تاکید نموده و از آحاد بسیجیان همیشه در صحنه خواستار نشر ارزشهای اسلام و قرآن به تمام نقاط عالم شدند. ایشان همچنین پیروی از امام(ره) و شهدا را عاملی توصیف نمودند که سبب پایداری و استحکام ایران اسلامی می شود.


بخش بسیار زیبای مراسم متعلق به زمان تحویل پرچم خانواده معظم شهدا از طرف پدر شهید مصطفی بسامی به برادر بسیجی شهریار الماسی بود که به نمایندگی از فرماندهان پایگاه ها و بسیجیان با احترام آن را تحویل گرفتند. متن قرائت شده توسط پدر شهید مصطفی بسامی که به نمایندگی از خانواه های شهدا در این مراسم حضور داشتند به شرح ذیل است:

 من پدر شهید مهندس مصطفی بسامی به نیابت از خانواده معظم هزاران شهید گلگون کفن در این مکان سرشار از عشق و شور حسینی این پرچم را که در واقع همان بیرق علمدار کربلاست به شما و رهروان شهیدان میسپارم و از شما می خواهم که آن را بر دوش گرفته و تا برافراشته شدن پرچم توحید در بلندای عالم ثابت قدم و استوار باشید.

بعد از قرائت متن پیام توسط نماینده خانواه شهدا، پیام تحویل پرچم توسط  نماینده فرماندهان پایگاه و بسیجیان به شرح ذیل قرائت گردید:

" ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون". سلام بر اسوه­ های صبر، استقامت و ایستادگی. بسیج میعادگاه عاشقان و نقطه رهایی شهیدان و عبادتگاه لشکر مخلص خداست. ما رهروان شهیدان؛ جان برکف و سلاح بر دوش در محضر شما و شهیدان با سید و مولایمان عهد می بندیم تا آخرین قطره خونمان در راه اعتلای اسلام پیکار کنیم و تا این پرچم را بر بلندای افق به اهتزاز در نیاوریم از پای ننشینیم. با اقتدا به مولایمان عباس ابن علی (ع) واپسین زمزمه ما نیز «والله ان قطعنموا یمینی انی احامی ابدا عن دینی» باشد.


در پایان مراسم به یمن قدردانی از زحمات برادران بسیجی که همیشه با خلوص نیت در خدمت نظام و مردم هستند جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید که در این میان اعضای نمونه شورای حوزه؛ بسیجیان نمونه و همچنین فرماندهان پایگاه ها جوایز خود را از دست مسئولین محترم دریافت نمودند. در پایان مراسم با پخش شیر و شیرینی از حاضرین پذیرایی به عمل آمد.



zq6q_img_0171.jpg

au6k_img_0152.jpgyqm2_img_0153.jpg

vvp6_img_0154.jpg

 

yyb5_img_0155.jpg

v94e_img_0157.jpg

4jy8_img_0164.jpg

ywyz_img_0201.jpg

mu8r_img_0199.jpg

 

 


      

در پنجمین روز از هفته مبارک بسیج مراسمی تحت عنوان نشست روشنگری در پایگاه شهدای مرصاد روستای بانلرینی ماهیدشت برگزار گردید . دراین مراسم که جمعی از بسیجیان ووالدین آنها حضور داشتند حاج آقا رجبی امام جماعت شهرماهیدشت بیاناتی پیرامون هفته بسیج ومسائل سیاسی واجتماعی روز بیان نمودند.



      

درچهارمین روز از هفته بسیج مراسم به صدا درآمدن زنگ مدارس در دبیرستان امام علی (ع) ماهیدشت برگزار گردید . دراین مراسم که مسئولین ادارات ماهیدشت حضور داشتند برنامه های متفاوتی همچون نواخت زنگ مدرسه ، اجرای سرودجمهوری اسلامی ایران ، ایراد سخنرانی توسط روحانی محترم مستقر در دبیرستان و... به انجام رسید .



      

بسیج

ایثار گریل روژه مبادا                                             اسمیان چیه تا عرش اعلاء

     گم نامیل زمان تا و شهدا                                             یک یک فدا بیون له رة ای خدا

 له رةولایت کردنه فدا                                              دنگ گلبانگیان رسیه خدا

هفته عزیزیل مبارک بادا                                           گیانیان فدا کن وه به تمنا

وقتی که دشمن حیله کیدئو پا                                            دلاور بسیج تک دیده نوا

دسیسه دشمن زیو زة کن خنثی                                              دست دنه دسئو بسیج و سپاه

فره مه ذوق کم بسیجم برا                                                نگه داردان بودن ای خدا


      
   1   2      >