ساعت فلش مذهبی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقام معظم رهبری : بسیج ، یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه ی میدان ها انکار بسیج و بی احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.


منو اصل
مطالب پشن
آرشو مطالب
صفحات اختصاص
وصیت شهدا
وصیت شهدا
آمار و اطلاعات

بازدد امروز :16
بازدد دروز :9
کل بازدد :128908
تعداد کل اد داشت ها : 277
آخرن بازدد : 103/2/16    ساعت : 3:26 ص
درباره وبلاگ
ابر برچسب ها
امکانات دگر

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 

انّا للّه و انّا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم مغفور حاج علیمردان بسامی، اسوه ایثار و فداکاری و پدر دو شهید سرافراز ایران اسلامی حیدر و حسین بسامی، موجب تألم خاطر گردید.

بی‌تردید پدری که نامش با دو شهید پیوند وثیق دارد، افتخار ابدی را نصیب خود نموده نزد خدای تبارک و تعالی قدر و اجری بزرگ دارد. روز دوشنبه مورخه ی 93/1/24 حاج علیمردان بسامی در اثر کهولت سن و بیماری دار فانی را وداع گفت و یک روز بعد در زادگاهش روستای بانگنجاب از توابع ماهیدشت در کنار مزار فرزندان شهیدش آرام گرفت. برادر امیری فرمانده حوزه راه کربلا و جناب آقای شرفی بخشدار محترم ماهیدشت به همراه جمعی از مسئولین ادارت در مراسم خاکسپاری این پدر بزرگوار حضور داشتند. حاج علیمردان بسامی پدری دلسوز و صبور و با اخلاق حسنه بود که همیشه جهت خدمت گذاران صدیق نظام آرزوی توفیق و سلامت داشتند.

مصیبت درگذشت این پدر را به خانواده صبور و مقاوم و بستگان ایشان تسلیت عرض نموده از درگاه ایزد متعال برای آن فقید سعید علو درجات و برای سایر بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت داریم.


      

 ماهیدشت یا همان "نیستاه" با طبیعت زیبا و دل انگیزش دارای جاذبه های توریستی بسیار دلنشینی است. در نزدیکی کلان شهر کرمانشاه، بخش ماهیدشت با مردمانی مهمان نواز و خونگرم زندگی می کنند که طبع لطیف و سرزندگی خود را مدیون اقلیم مطبوع این دشت پر از لاله واژگون هستند. پوشش گیاهی این خطه ی سرسبز و آباد همراه با گل های کاملا طبیعی و خودرو نظیر لاله های واژگون که جزو گونه های کمیاب هستند نه تنها یک طبیعت چشم نواز را بوجود آورده است؛ بلکه روح را نیز نوازش می کند. معرفی این طبیعت زیبا به دوستداران طبیعت و علاقمندان به گردشگری، می تواند گردشگران زیادی را به این منطقه جذب کند.

لاله واژگون ماهیدشت

5s55f4tr5gmfldv1j51.jpg

h55mirxhb8vpzkg7mo9.jpg

1b7qrullnupf1fcz89qg.jpg

dzmtnsexlt9fhqoube4.jpg

wks7ed3kpwpoompkvupv.jpg

3d0xyu6fi8vbaknfsh22.jpg

 


      

شهرداری و بخشداری ماهیدشت در ایام نوروز امسال اقداماتی را جهت استقبال مسافران نوروزی کما فی السابق انجام داده که در قالب عکس های پیوستی توضیح داده می شود . کارجدیدی که امسال علاوه بر اقدامات سالهای قبل انجام گرفت . استفاده از کاروانسرای شاه عباسی ماهیدشت به عنوان محل اسکان مسافران نوروزی بود که مورد توجه قرار گرفت .

 



      

  ازجمله برنامه های انجام گرفته درایام نوروز امسال که مصادف بود با ایام پربرکت فاطمیه ، برگزاری عزاداری و نوحه سرایی به مناسبت شهادت دخت نبی اکرم (ص) در پایگاه شهید آزادی حوزه راه کربلا بود . حضور یکی از روحانیون مبلغ دراین روستا موجب شده بود که مراسمات به نحو بهتری انجام گیرد . برپایی نماز استغاثه جهت بارش رحمت الهی وشکرگزاری وهمچنین برپایی نماز جماعت دیگر برنامه هایی بود که در این ایام کما فی السابق انجام می گرفت.



      

درایام نوروزامسال همچون گذشته مزار شهدای گمنام ماهیدشت زینت خاصی به شهر ماهیدشت بخشید. مزار این دو شهید گمنام که چند سالی است در این شهر مهمان هستند همه ساله توسط نیروهای بسیجی تزئین می شود که این کار موجب آرامش خاطر بسیجیان و ادای دین آنها به روح شهداء شده است ، شهدایی که آرامش امروز را مدیون رشادتهای آنان هستیم . کاری که برای تزئین مزار این دو شهید گمنام همه ساله انجام می شود درخور شأن ومقام والای شهدا نمی باشد ، تنها یادبودی است که نشانی از غربت وتنهایی شهدا می باشد .


IMG_1044.jpg

IMG_1042.jpg

IMG_1043.jpg

3noa02j9ps4zz9xki3du.jpg


      

همزمان با برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر ماهیدشت مراسم عزاداری به مناسبت گرامیداشت سالروزشهادت حضرت فاطمه الزهراء (س) در پایگاه شهید ازادی روستای ریزوند حوزه راه کربلا ماهیدشت با شرکت عموم مردم روستا برگزار گردید. در این مراسم مداحان روستا به نوحه خوانی پرداختند . در پایان نیز با صرف عذای نذری از عزاداران فاطمی پذیرایی به عمل آمد.


      

در روز پنجشنبه مورخ 6/1/94 در مسیر بزرگراه کربلا حد فاصل بین پلیس راه کرمانشاه وماهیدشت ? روبروی کارخانه سیمان سامان غرب ، به علت لغزندگی جاده در اثربارندگی ومتأسفانه بی احتیاطی رانندگان ، چند خودرو به صورت زنجیره ای با یکدیگر تصادف نمودند. حضور به موقع اورژانس ومأموران پلیس راه و همچنین مأموران انتظامی منطقه موجب شد که مسیر جاده سریعاً باز واز اتفاقات دیگر جلوگیری شود. دراین تصادف متأسفانه چند دستگاه تریلی به علت لغزندگی جاده به اصطلاح رانندگی قیچی کرده وبا عث بسته شدن جاده وبرخورد سواریها ی درحال عبور که عمدتاً مسافر نوروزی بودند شدند.



      

روز سه شنبه مورخ 94/1/4به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهراء (س) بسیجیان حوزه راه کربلا با همکاری شهرداری ماهیدشت با برپایی ایستگاه صلواتی وپخش شیروخرما در سطح شهر وبین مسافران نوروزی این روز را گرامی داشتند.