Image result for ?قرآن?‎
تدوین راهبرد جامع و اثرگذار فرهنگی با استفاده از قرآن

حجت الاسلام دارابی کارشناس فرهنگی در پاسخ به سوالی در خصوص علت عدم تاثیرگذاری عملکرد دستگاه های فرهنگی بر سطح جامعه گفت: یک خلا راهبرد فرهنگی جامع که مبتنی بر قرآن باشد در سطح جامعه احساس می شود و همین موضوع باعث شده که با ضعف تاثیرگذاری فرهنگی مواجه باشیم.

وی افزود: طی چندین سال تحقیق و پژوهش بر روی قرآن به این نتیجه رسیده اند که قرآن،جامع ترین راهبرد فرهنگی است که با استخراج این راهبردها می توانیم شاهد اثرگذاری فرهنگ اسلامی و ارزشی در سطح جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه برخی مدیران فرهنگی با نگاه خود سعی بر تاثیرگذاری فرهنگی در سطح جامعه دارند، گفت: این پندار غلطی است که تصور کنیم که می توانیم به تنهایی راهبرد فرهنگی تنظیم کنیم و آن را در جامعه بکار بگیریم و تنها راه تدوین راهبرد فرهنگی،استخراج راهبردی قرآن است.
حجت الاسلام دارابی اضافه کرد: قرآن دارای راهبردهایی منسجم و تاثیرگذار است که فقط در عرصه فرهنگی خلاصه نمی شود و عرصه های سیاسی،اقتصادی،تربیتی و ... را هم در برمی گیرد. 
این کارشناس فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: بچه های انقلابی دغدغه فرهنگی دارند و حتی گاهی ساعت های زیادی را صرف بحث در این خصوص می کنند اما به تنهایی توانایی تدوین راهبرد جامع فرهنگی را ندارند چرا که راهبردهای خدا جامع است و در صدر اسلام هم می بینیم که پیامبر از طریق قرآن کار فرهنگی اثرگذار در سطح جامعه انجام می دهد و اسلام را به تمام جهان منتقل می کند.